X
Tel. +40 748 119 309 inforomania-constanta@bluecollar.dk

BlueCollar JobSupply | Bdul Mamaia nr. 28 | 900670 Constanta, Romania

Asigurare in Danemarca

Toți angajații care pleacă la serviciu cu BlueCollar sunt asigurați în mod obligatoriu. Ne ocupăm de toate formalitățile legate de aceasta.

BlueCollar

Fiecare angajat care pleacă la serviciu cu BlueCollar JobSupply este asigurat din prima zi de muncă. Firma noastra se ocupa de toate formalitatile aferente. Angajatul primește apoi cardurile galbene și albastre de asigurare care îi dau dreptul să viziteze un medic și să primească asistență medicală.

Ce este Cardul Galben de Asigurare?

Cardul galben de asigurare acoperă toate vizitele la medic și spital. Este foarte important să ai cardul la tine în caz de urgență. Cardul este valabil atâta timp cât angajatul lucrează legal în Danemarca. Aceasta înseamnă că dacă contractul este reziliat (indiferent din ce motiv), cardul de asigurare va deveni invalid. O cerere pentru un card de asigurare poate fi trimisă la Udbetaling Danmark numai după primirea unui număr CPR danez (PESEL) de la SKAT (oficiul fiscal). După trimiterea cererii, Udbetaling Danemarca are până la 8 săptămâni pentru a emite cardul, deși acest timp este de obicei mai scurt. Ce să fac dacă trebuie să văd un medic înainte de a primi cardul? În acest caz, vă rugăm să contactați unul dintre coordonatorii noștri. Apoi trimitem o solicitare la birou pentru a emite un certificat de asigurare în formă electronică, pe care vi le trimitem apoi prin e-mail. Dacă aveți nevoie de asistență medicală în afara programului de lucru și în timp ce cererea de asigurare de sănătate este în curs de procesare, vi se poate cere să plătiți o programare la medic. Vă rugăm să păstrați chitanța și să informați coordonatorii în următoarea zi lucrătoare. Ei vor aranja banii înapoi. Vă rugăm să rețineți că coordonatorii oferă suport pentru vizitele la medic/la camera de urgență în numele dumneavoastră, dar în cele din urmă revine medicului/spitalului să evalueze și să programeze o programare (în funcție de urgență). Nu avem nicio influență asupra ei, deși facem tot posibilul să ajutăm în astfel de situații. Cardul galben de asigurare și documentul de asigurare E106 sunt trimise la adresa selectată în timpul recrutării efectuate de biroul din Szczecin, la adresa dvs. de reședință poloneză sau la adresa biroului nostru din Odense. În cazul formularului E106, acesta trebuie dus la cea mai apropiată unitate NFZ pentru a fi eligibil pentru asigurarea de sănătate și în Polonia. Cartonașul galben poate asigura și soția/soțul și copiii în Polonia, dacă persoanele în cauză nu au asigurare de sănătate în țară. În acest caz, este necesară aceeași adresă de înregistrare și indicarea acestor persoane în timpul unei vizite la o sucursală a Fondului Național de Sănătate.

Card albastru de asigurare

Mai precis, Cardul European de Asigurări de Sănătate permite vizitele la un medic și un spital din afara Danemarcei (țări UE, Norvegia, Islanda, Liechtenstein sau Elveția ) și este supus legilor care se aplică în acea țară. Cardul este valabil atâta timp cât angajatul lucrează legal în baza unui contract în Danemarca. Aceasta înseamnă că, dacă contractul este reziliat, și cardul de asigurare va deveni invalid. Dacă, după încetarea activității, un angajat decide să părăsească Danemarca, acesta va putea utiliza din nou asistența medicală în Polonia după ce a fost raportat la ZUS de către un nou angajator.

 

Fotografie folosită în articol: Jonas Skovbjerg Fogh © Scanpix

Folosim cookie-uri pentru a optimiza performanța site-ului web și pentru a viza conținutul site-ului. Făcând clic pe Accept, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.
Mai mult